Veelgestelde vragen
Hoe kan ik voor de 1e keer inloggen?
U ontvangt via het secretariaat een e-mail om uw account te activeren. Daarna kunt u inloggen met uw DigiD. Heeft u geen e-mail ontvangen? Geef dit door aan het secretariaat.
Hoe kan ik een afspraak wijzigen?
U kunt de afspraak niet wijzigen in het portaal. Om een afspraak te wijzigen of te annuleren, kunt u bellen met de afdeling planning. Het telefoonnummer is (038) 498 1357.
Hoe kan ik een afspraak van mijn kind wijzigen?
U kunt de afspraak niet wijzigen in het portaal. Om een afspraak te wijzigen of te annuleren, kunt u bellen met de afdeling planning van de kinderafdeling. Het telefoonnummer is (038) 498 1332. Zit u kind op een schoollocatie? Bel dan met Boterdiep (038) 426 5237 of Hengeveld (038) 852 4398.
Kan ik in het patiëntenportaal van mijn kind?
Uw kind heeft een eigen DigiD met sms controle of de Digid app nodig. U mag het portaal van uw minderjarige kind inzien, maar dit is wel afhankelijk van de leeftijd van uw kind.
- Is uw kind nog geen 12 jaar? Dan beslist u als ouder over de behandeling van het kind. U heeft inzage in het portaal van uw kind. U logt met de DigiD gebruikersnaam en het wachtwoord van uw kind in op Mijn Vogellanden.
- Is uw kind 12 jaar, maar nog geen 16? Dan heeft u toestemming nodig van uw kind om inzage te krijgen in het portaal. Als ouder heeft u wel recht op informatie die nodig is om toestemming te geven voor een behandeling. Dit is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van het kind en de ouders/verzorgers. U logt samen met uw kind in op Mijn Vogellanden, met de DigiD gebruikersnaam en het wachtwoord van uw kind.
- Is uw kind 16 jaar of ouder? Dan heeft u geen recht op inzage in het medisch dossier, behalve als uw kind daarvoor toestemming geeft. Uw kind kan zelf inloggen op Mijn Vogellanden met zijn/haar DigiD gebruikersnaam en wachtwoord.
Kan ik een DigiD aanvragen voor mijn kind?
U kunt contact opnemen met de DigiD helpdesk. Zij kunnen u verder helpen.
Hoe vraag ik een machtiging aan voor de DigiD van mijn kind?
U kunt contact opnemen met DigiD helpdesk machtigen. Zij kunnen u verder helpen.
Kan ik mijn persoonsgegevens zelf wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk. Geef de wijziging door aan het secretariaat.
Ik heb een klacht over MijnVogellanden, waar kan ik terecht?
U kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar klachtenfunctionaris@vogellanden.nl. Wilt u uw naam, geboortedatum vermelden in de e-mail? Dan helpen we u graag verder. U kunt ook bellen met het secretariaat (038) 498 1118. Bekijk ook onze klachtenregeling.
Wanneer word ik uitgelogd?
Als u na het inloggen op Mijn Vogellanden 15 minuten lang nergens op klikt of typt, dan wordt automatisch de verbinding met Mijn Vogellanden verbroken.
Ik heb geen behandeling meer bij Vogellanden. Kan ik mijn dossier blijven bekijken?
Ja, dat kan. Wij hanteren de wettelijke bewaartermijn van 20 jaar na uw laatste behandeldatum. Het dossier van kinderen bewaren we ook 20 jaar. Alleen de bewaartermijn gaat pas in als ze 18 jaar zijn.