Op deze pagina vind je meer informatie over het melden van een klacht.
Wij willen goede zorg leveren die aansluit bij onze patiënten. Daar doen wij ons uiterste best voor. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Wij horen graag wat jij van onze zorg vindt. Heb je een verbeterpunt? Of een klacht? Laat het weten aan jouw behandelaar of arts. Wij kunnen jouw vragen beantwoorden of uitleg geven bij mogelijke misverstanden. Op die manier zoeken we graag samen met jou naar een oplossing.
Heeft het gesprek met jouw behandelaar of arts niet het gewenste resultaat? Of kun je jouw klacht niet met de persoon/personen bespreken die erbij betrokken zijn? Dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris geeft jou informatie en advies over de aanpak van een klacht. Ook kan hij/zij helpen om samen tot een oplossing te komen. Doordat jij je klacht deelt, kunnen wij onze zorg of diensten verbeteren. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. Natuurlijk wordt jouw klacht vertrouwelijk behandeld. Medewerkers van Vogellanden die betrokken zijn bij jouw klacht, mogen hierover niks met anderen delen die er niet bij betrokken zijn. Lees de volledige ‘Klachtenregeling cliënten Vogellanden’.
Als jouw klacht binnen Vogellanden volgens jou niet voldoende is afgehandeld, kun je contact opnemen met de externe ‘Geschillencommissie ziekenhuizen’.
Je kunt de klachtenfunctionaris bereiken via de mail of telefonisch via het secretariaat. Je kunt de klachtenonderzoekscommissie bereiken via onderstaand postadres:
t.a.v. de Klachtenonderzoekscommissie (KozC)
Postbus 1057
8001 BB Zwolle
Telefoonnummer: (038) 498 11 19 (secretariaat)
E-mail: klachtenfunctionaris@vogellanden.nl