Maatregelen corona in Vogellanden
Toegankelijkheidsmenu
sluiten

Cliëntenraad

Voorlezen
Mensen in overleg

Op deze pagina vind je meer informatie over de cliëntenraad.

De cliëntenraad van Vogellanden

Vogellanden vindt het belangrijk dat patiënten en hun familie en/of vrienden kunnen meepraten en meedenken. Daarom is er een cliëntenraad.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad van Vogellanden komt op voor patiënten en hun familie en/of vrienden. De leden van de cliëntenraad praten met de bestuurder, leidinggevenden, medewerkers, patiënten en hun familie over onderwerpen en keuzes die patiënten raken. De cliëntenraad kijkt wat goed gaat, stimuleert nieuwe ontwikkelingen en draagt verbeteringen aan.

De cliëntenraad bestaat uit (oud-) cliënten, naasten en belangstellenden

Door eigen ervaringen kunnen de leden uit de cliëntenraad goede voorstellen voor verbetering doen. Ook nemen ze zelf contact op met patiënten. De cliëntenraad is aanwezig bij verschillende bijeenkomsten voor patiënten. Ook bezoeken de leden regelmatig de verpleegafdelingen en de polikliniek. Ze praten dan met de patiënten en hun familie over verschillende onderwerpen.

De cliëntenraad bespreekt onderwerpen die belangrijk zijn voor cliënten

Voorbeelden van onderwerpen zijn:

  • Kwaliteit en veiligheid van zorg
  • Verbouwingen
  • Hygiëne
  • Eten en drinken
  • Mogelijkheden voor ontspanning

Jouw mening telt!

De cliëntenraad ontvangt graag reacties, tips en verbetersuggesties. Die suggesties kunnen gaan over jouw ervaring tijdens je verblijf in de kliniek, de ervaringen tijdens jouw therapie, beleving van ruimtes. Deel je ervaring of tip door een mail te sturen naar clientenraad@vogellanden.nl

Leden van de cliëntenraad

Op dit moment bestaat de cliëntenraad uit de volgende leden:

  • Lisette Loonstra is voorzitter, lid sinds 2021
  • Nina Kalt is lid sinds 2012
  • Theo van der Meer is lid sinds 2014
  • Anton van Gent is lid sinds 2016
  • Henk Hobert is lid sinds 2017
  • Roel Horstra is lid sinds 2021

De ambtelijk secretaris helpt de cliëntenraad met het plannen van afspraken en bijeenkomsten. Verder maakt de secretaris de verslagen van de vergaderingen bijeenkomsten.

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Je kunt jouw vragen mailen naar clientenraad@vogellanden.nl
Post: Cliëntenraad Vogellanden, Postbus 1057, 8001 EB Zwolle