Op deze pagina vind je meer informatie over de cliëntenraad.
Vogellanden vindt het belangrijk dat patiënten en hun familie en/of vrienden kunnen meepraten en meedenken. Daarom is er een cliëntenraad.
De cliëntenraad van Vogellanden komt op voor patiënten en hun familie en/of vrienden. De leden van de cliëntenraad praten met de bestuurder, leidinggevenden, medewerkers, patiënten en hun familie over onderwerpen en keuzes die patiënten raken. De cliëntenraad kijkt wat goed gaat, stimuleert nieuwe ontwikkelingen en draagt verbeteringen aan.
Door eigen ervaringen kunnen de leden uit de cliëntenraad goede voorstellen voor verbetering doen. Ook nemen ze zelf contact op met patiënten. De cliëntenraad is aanwezig bij verschillende bijeenkomsten voor patiënten. Ook bezoeken de leden regelmatig de verpleegafdelingen en de polikliniek. Ze praten dan met de patiënten en hun familie over verschillende onderwerpen.
Voorbeelden van onderwerpen zijn:
De cliëntenraad ontvangt graag reacties, tips en verbetersuggesties. Die suggesties kunnen gaan over jouw ervaring tijdens je verblijf in de kliniek, de ervaringen tijdens jouw therapie, beleving van ruimtes. Deel je ervaring of tip door een mail te sturen naar clientenraad@vogellanden.nl.
Op dit moment bestaat de cliëntenraad uit de volgende leden:
De ambtelijk secretaris helpt de cliëntenraad met het plannen van afspraken en bijeenkomsten. Verder maakt de secretaris de verslagen van de vergaderingen bijeenkomsten.
Je kunt jouw vragen mailen naar clientenraad@vogellanden.nl
Post: Cliëntenraad Vogellanden, Postbus 1057, 8001 EB Zwolle