Veelgestelde vragen Mijn vogellanden

Voorlezen
vrouw met tablet en hond op de bank

Lees de veelgestelde vragen over het patiëntenportaal Mijn Vogellanden

Heb je een vraag over het patiëntenportaal Mijn Vogellanden? Hieronder vind je een aantal vragen die wij vaak horen. Onder elke vraag lees je ons antwoord. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik voor de 1e keer inloggen?

Jij ontvangt via de medewerkers van het secretariaat een e-mail om jouw account te activeren. Daarna kun je inloggen met jouw DigiD. Heb je geen e-mail ontvangen? Geef dit door aan het secretariaat.

Hoe kan ik een afspraak wijzigen of afzeggen?

Je kunt de afspraak niet wijzigen in het portaal. Wil je een afspraak voor revalidatie wijzigen of afzeggen? Dan kun je bellen met de afdeling planning. Het telefoonnummer is (038) 498 1357. Wil je een afspraak voor bijzondere tandheelkunde wijzigen of afzeggen? Dan kun je bellen met de afdeling bijzondere tandheelkunde. Het nummer is (038) 498 1555.

Hoe kan ik een afspraak van mijn kind wijzigen?

Je kunt de afspraak niet wijzigen in het portaal. Wil je een afspraak voor revalidatie wijzigen of afzeggen? Dan kun je bellen met de afdeling planning van de kinderafdeling. Het telefoonnummer is (038) 498 1332. Zit jouw kind op een schoollocatie? Bel dan met Boterdiep (038) 426 5237 of Hengeveld (038) 852 4398. Wil je een afspraak voor bijzondere tandheelkunde wijzigen of afzeggen? Dan kun je bellen mer de afdeling bijzondere tandheelkunde. Het nummer is (038) 498 1555

Kan ik in het patiëntenportaal van mijn kind?

Jouw kind heeft een eigen DigiD met sms-controle of de DigiD-app nodig. Jij mag het portaal van jouw minderjarige kind bekijken maar dit is wel afhankelijk van de leeftijd van jouw kind.

  • Is jouw kind nog geen 12 jaar? Dan beslis je als ouder over de behandeling van het kind. Je mag in het portaal van jouw kind kijken. Je logt met de DigiD-gebruikersnaam en het wachtwoord van jouw kind in op Mijn Vogellanden.
  • Is jouw kind 12 jaar, maar nog geen 16? Dan heb je toestemming nodig van jouw kind om in zijn portaal te kijken. Als ouder heb je wel recht op informatie die nodig is om toestemming te geven voor een behandeling. Dit is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van het kind en de ouders of verzorgers. Jij logt samen met jouw kind in op Mijn Vogellanden, met de DigiD-gebruikersnaam en het wachtwoord van jouw kind.
  • Is jouw kind 16 jaar of ouder? Dan mag je niet in het medisch dossier van jouw kind kijken, behalve als jouw kind daarvoor toestemming geeft. Jouw kind kan zelf inloggen op Mijn Vogellanden met zijn/haar DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord.

Kan ik een DigiD aanvragen voor mijn kind?

Je kunt contact opnemen met de DigiD-helpdesk. Zij kunnen jou verder helpen.

Hoe vraag ik een machtiging aan voor de DigiD van mijn kind?

Je kunt contact opnemen met DigiD helpdesk machtigen. Zij kunnen jou verder helpen.

Kan ik mijn persoonsgegevens zelf wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk. Geef de wijziging door aan de medewerkers van het secretariaat. Op de pagina contact staan de contactgegevens van de verschillende afdelingen.  

Ik heb een klacht over Mijn Vogellanden, waar kan ik terecht?

Je kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar klachtenfunctionaris@vogellanden.nl. Wil je jouw naam, geboortedatum vermelden in de e-mail? Dan helpen we je graag verder. Je kunt ook bellen. Het telefoonnummer is (038) 498 1118. Bekijk voor meer informatie de pagina 'een klacht melden'. 

Wanneer word ik uitgelogd?

Als jij na het inloggen op Mijn Vogellanden 15 minuten lang nergens op klikt of typt, dan wordt automatisch de verbinding met Mijn Vogellanden verbroken.

Ik heb geen behandeling meer bij Vogellanden. Kan ik mijn dossier blijven bekijken?

Ja, dat kan. Wij hanteren de wettelijke bewaartermijn van 20 jaar na jouw laatste behandeldatum. Het dossier van kinderen bewaren we ook 20 jaar. Alleen de bewaartermijn gaat pas in als ze 18 jaar zijn.